21 januari 2014

Catsitter gezocht

Als ik op vakantie ga gooi ik de vuilnis weg die nog in de prullenmand zit, kijk ik in de koelkast of er iets ligt dat snel bedorven raakt, trek ik alle stekkers uit de stopcontact en dan trek ik deur gewoon dicht. Vorig jaar was er iets veranderd. Mijn kat Baron heeft een verzorger nodig! Help! Wie ga ik vragen?
Vorig jaar heb ik mijn kat bij mijn broertje laten logeren. Hij was van plan om een asielkat in huis te nemen maar hij twijfelde nog omdat hij zich afvroeg hoeveel zorg het eigenlijk was, het nemen van een huisdier. Dus de twee weken verblijf van Baron was een goede oefening voor hem.
Maar helaas woont mijn broertje niet in Rotterdam maar in Breda. Ik bezit geen rijbewijs dus met de kat in een reismandje gingen we eerst met de tram - waarbij hij de hele rit alleen maar miauwde. In de trein liet hij af en toe een miauw horen. Een heus avontuur voor mijn kat - al die rare geluiden en geuren. En dan ook nog een uur lang in een klein hokje zitten. Ik probeerde hem te kalmeren met snoepjes en hoge stemgeluidjes - dat het nog maar eventjes duurde en dat het zo voorbij was. En dan over 2 weken weer dezelfde reis afgaan.
Wat een gedoe en stress voor mijn kat. Ik heb geen familieleden in Rotterdam wonen en ik heb nog geen hechte vriendschappen opgebouwd. Ik voel me zo bezwaard als ik een vage kennis vraag of ze 2 weken lang mijn kat wil voeren en drolletjes uit wil scheppen. Gelukkig zijn er ook alternatieven zoals je diertje laten oppassen door dierenvrienden van de dierenopvang Den Haag. Dan hoef je die vage vriend niet lastig vallen en je weet dat je kat verzorgt wordt door iemand die ook van dieren houdt.
Hoe pak jij het aan, de opvang van je geliefde huisdier?

20 opmerkingen:

  1. Wij hebben alleen twee kippen, die moeten af en toe schoon water en nieuw voer krijgen, dus dat is te overzien. Maar sinds we ze hebben zijn we nog niet op vakantie geweest zonder dat m'n huisgenootje thuis was. Ik zou trouwens met liefde op de baron passen! Wat een lieve kat! Maar ik kan me voorstellen dat je hem niet liever naar Utrecht dan naar Breda brengt... Anders hou ik me aanbevolen! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het allerliefste blijft mijn oudste dochter thuis omdat ze onze twee poezen te erg mist tijdens de vakantie. Als we toch weg gaan dan past onze buurvrouw op. Zij heeft zelf ook een kat dus dan kan ik ook iets terug doen mocht zij op vakantie gaan. Een vriendin van mij brengt haar kat naar een asiel maar dat vind ik echt traumatisch voor zo'n beestje. Het is zo lastig he? Je wilt ook niet echt een vreemde in je huis hebben. Ze hebben wel etensbakjes met timers zodat de kat meerdere dagen kan eten maar tja die kattenbak verschoont zichzelf niet en bovendien verwacht de Baron ook wel wat aandacht. Misschien toch een flyertje in de buurt in de bus doen of een advertentie bij de supermarkt ophangen? Misschien is er wel iemand in de buurt die in hetzelfde schuitje zit en je elkaar dan kunt helpen. Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kwam dit nog tegen voor je in Rotterdam:
      http://diensten-vakmensen.marktplaats.nl/a/diensten-en-vakmensen/dieren-katten-verzorging-oppas-en-les/12407-kattenoppas-aan-huis-met-referenties.html

      Verwijderen
    2. Ja, moeilijk iets een cat sitter voor Baron zoeken. Maar een flyer ophangen is een goed idee:-). Dank je voor het meedenken.

      Verwijderen
  3. Herkenbaar! Hier twee poezen. Als wij een nachtje weggaan, komt meestal een vriend eten en drinken geven en even knuffelen. Als we echt op vakantie zijn, dus langer weg dan een dag of twee, komen mijn schoonouders bij ons in huis oppassen. Maar die wonen ook niet bepaald in de buurt, dus dat moeten we dan echt heel zorgvuldig afstemmen op hun agenda.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het liefst heb ik ook dat er een familielid een paar weken bij mijn in Rotterdam komt logeren:-). Ik probeer ze dan te lokken dat ze dicht bij zee zijn, vele lekkere restaurants.

      Verwijderen
    2. Hey Heis,
      zo doen Douwe en ik het iig wel. Afgelopen zomer heeft ons vriendinnetje twee weken bij ons in huis gezeten en op de kat gepast. Dat is wel het aller fijnst voor de kat zelf. Je moet de oppassers gewoon lokken, ze hebben tenslotte wel een heel huis voor hunzelf alleen, midden in de grote stad..:) Nou ja alleen, samen met de grote kleine Baron dan..

      Verwijderen
  4. Lastig altijd he? Wij hebben nu de ideale oplossing gevonden; de kat gaat naar mijn ouders en de vissen krijgen een blok vakantie voer. Voorheen heb ik het wel eens aan de buren gevraagd en aan vrienden, om elke dag de kat eten te geven. Mijn ouders zijn ook wel eens elke dag heen en weer gereisd, maar bij hun thuis werkt toch het best, al kan mijn kat niet met andere katten dus kan ze wel enkel in mijn oude slaapkamer want anders wordt het vechten met de kat van mijn ouders.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad, voor jou de ideale oplossing! Jammer dat mijn ouders in limburg wonen:-(. Breng je je kat met de auto naar je ouders of ga met het openbaar vervoer?

      Verwijderen
  5. Ik zou denk ik voor de dierenopvang gaan. Dan weet je zeker dat ze ook goed voor je dieren zorgen. Het lijkt me ook wel lastig met een kat hoor, want je wilt ook geen wildvreemden over de vloer hebben. Is er in de buurt van Rotterdam geen dierenopvang in een meer huiselijke omgeving? Ik had vroeger een hond en die brachten we altijd naar een kleinschalige opvang op een boerderij. Dat is volgens mij een stuk minder stressvol voor een beest dan een groter asiel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn voorkeur gaat ook liever bij een kleinschalige opvang. Even koekeloeren op het net. Misschien valt het ook wel mee qua prijs.

      Verwijderen
  6. ow ja lastig lijkt me dat. Wij hebben geen huisdieren (hoewel ik echt heeeel graag een parkietje zou willen). Ik ken geen mensen in de buurt van Rotterdam helaas. Maar komt vast goed allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het komt goed. Wil jij niet 2 weken in rotterdam logeren in de zomer ;-)?

      Verwijderen
  7. Wauw, wat is Baron mooi.
    Lastig is dit hè, ik wil ook niet steeds iemand 'lastig vallen' met het passen op mijn poes Mango. Als ik een weekend weg ga, wat nog wel eens wil voorkomen, vraag ik mijn buren of ze Mango af en toe een aai willen geven. Als ik langer wegga, vraag ik mijn ouders.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat zijn ouders toch handig:-). Mijn moeder heeft niks met katten, ook niet de langharige mooierd van mij ;-)

      Verwijderen
  8. Als wij weggaan geeft een vriendin (die bij ons in de straat woont) onze kat eten en aandacht. Ook twee andere vrienden in de buurt zijn daar altijd toe bereid (en andersom verzorgen wij ook regelmatig katten en konijnen en planten bij hen). Echt een luxe, besef ik nu.
    Ik denk dat Ockels het vreselijk zou vinden om ergens anders te logeren, hij is veel te gehecht aan zijn vaste plekjes en omgeving, en die reis maakt hem waarschijnlijk ook niet blij.
    Kun je niet een leuke student vinden die op kamerjacht is, en tijdens jouw vakantie vanuit jouw huis als kattenoppas verder wil zoeken ofzo? (ik zou met alle liefde een paar weken bij die mooie Baron willen wonen, maar dat is dus wel erg zielig voor mijn eigen Ockels :) )

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mijn kat Puck gaat naar een dierenpension, waar ze in een soort vrije rondloop kamer mag hobbelen en zelfs naar buiten kan! Ik zie haar er niet graag naartoe gaan, maar de begeleiders daar zeggen dat ze zich altijd prima vermaakt en ook spint als ze haar aaien. Dat geeft me een fijn gevoel. Wat is je kat prachtig trouwens, wauw! Liefs, Stella.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wow, wat een prachtige kat heb jij! Als je in Amsterdam woonde (of ik in Rotterdam haha) mocht je hem wel brengen, ik heb zelf ook een kat en eentje kan er wel bij, pas ook weleens op die van mijn moeder.

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for taking the time to leave a message.
I appreciate and love every comment!
xo